چهره ها

(هر روز سر بزنید مطالب بروز می شوند)

چهره ها

(هر روز سر بزنید مطالب بروز می شوند)

امیدوارم لذت ببرید .حق یار تون.(در ضمن برای تبادل لینک می توانید در بخش نظر خصوصی اعلام آمادگی کنید)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

یک هفته و هفت چهره

پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۴۰ ب.ظ

ک هفته، هفت چهره سری یادداشت های هفتگی است که با مرور بر چهره های خبر ساز یک هفته ی گذشته به اندازه ی یک پاراگراف نگاهی مرور وار بر آدم ها کنش ها در حوزه های متنوع اجتماعی و سیاسی و ورزشی و هنری دارد اولین بخش را هفته ی پیش منتشر کردیم این هفته یک هفته هفت چهره را با نگرانی تشنج آمیز کوچک زاده در مجلس شروع کرده ایم و با یحیی گل محمدی مربی قهرمان جام حذفی به پایان برده ایم.

مطلب مرتبط:

یک هفته، هفت چهره



مهدی کوچک زاده یا (مردی آرام اما چالشی، هفته)

یک هفته، هفت چهره

کوچک زاده یا کوچکف زاده البته آنطور که علی مطهری از دوران هم کلاس بودنش با کوچک زاده نقل کرده ،این هفته با ادبیات ویژه اش محمد جواد ظریف را نوازش کرد، جلسه ی غیر علنی مجلس در رابطه با مذاکرات هسته ای منجر به درگیری لفظی ظریف و کوچک زاده شد و ظریف از پس این درگیری خائن لقب گرفت، اعضای جبهه ی پایداری که پیش از این نگرانی خودشان را از روند مذاکرات هسته ای نشان داده بودند این بار به پیشقراولی کوچک زاده نماینده ی مردم تهران ری و شمیرانات فارغ التحصیل مهندسی زراعی گرایش آبیاری اظهار نگرانی کردند ،البته بهتر است جناب ظریف بداند که کوچک زاده به طور کلی با همین ادبیات حرف میزند وقتی که کاترین اشتون را عجوزه می خواند یا در درگیری با یک خبرنگار او را زنازاده لقب می دهد ،خائن خیلی هم واژه ی سنگینی نیست ،گلایه ی کوچک زاده از ظریف در این رابطه بود که چرا طبق خواسته های رهبری مذاکرات را پیش نمی برد و البته کوچک زاده در مصاحبه ای بعد از درگیری گفته بود این یک گفت و گوی« آرام و چالشی» بوده است.


جهانگیر الماسی یا (بابا تو دیگه کی هستی؟، هفته)

یک هفته، هفت چهره

اظهارات جهانگیر الماسی در مراسم نکوداشت 33 سال فعالیت هنری (فرج الل سلحشور) را مرور می کنیم ،آن بخش از صحبت های الماسی که راجع به تحول اخلاقی جولی در اثر صحبت های سلحشور است را در اینجا آورده ایم «مدتی پیش در سفری که به خارج از کشور داشتم، فردی از من پرسید، ایشان (سلحشور) چطور آدمی است؟ و من گفتم؛ او فردی است که به حرف‌هایی که می‌زند کاملاً اعتقاد دارد. به نظر من معرفتی که در کلام سلحشور در پاسخ به آنجلینا جولی بود، وی را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که او حتی در بازی کردن در فیلم‌هایش تغییر نگاهی داشته باشد و من از این جهت به سلحشور تبریک می‌گویم.»

«خانم جولی تا جایی که یادم است واکنشش نسبت به سخنان سلحشور جالب بود چون خانواده او را می‌شناسم. ایشان در اثر صحبت‌های سلحشور عکس‌العمل تندی نشان دادند. او گفت من ممکن است که خودم نتوانم به ایران بیایم ولی از همسرم برد پیت خواهم خواست که به ایران بیاید و به شدت با سلحشور برخورد کند و حتی او را کتک هم بزند. به خصوص چون آن زمان باردار بودند من از این واکنش ایشان خیلی خوشم آمد چون یک نوع «غیرت شرقی» از خود نشان داد. اصلا فایل فعالیت‌های‌شان را عوض کردند. حتی بعد از آن اتفاق در دو فیلم بد هم بازی کردند اما من دیدم که«پوشش »خود را رعایت کرده‌اند.»


مهناز افشار یا (سلبریتی، هفته)

یک هفته، هفت چهره

مهناز افشار در هفته ای که گذشت از دو جهت تحت توجه قرار گرفت؛ یکی به خاطر نقش آفرینی در فیلم نهنگ عنبر و گریم متفاوت و ضد ستاره اش و دیگری خبر فارغ شدنش، افشار نمونه ی کامل یک سلبریتی است او از همان ابتدا به جهت شباهتش به گوگوش مورد توجه قرار گرفت و بعدتر با بالابردن کیفیت بازیگری اش به جایگاه مورد قبولی در میان منتقدین رسید ، جایگاه او در میان مردم عادی به قدری خاص است که خبر بارداری ، فراغتش و عکس های آغازین فرزندش جزو پر بازدید ترین مطالب هفته ی گذشته بوده است. ازدواج او با شخصی خلاف عادت و انتظار جامعه (پسر محمدعلی رامین)، دعوای او با یک کارگردان (روح الله حجازی) ،اعلام حمایتش از یک فوتبالیست (علی کریمی) و...همه و همه مورد توجه قرار می گیرد، تنها به این دلیل که او واجد تمام مولفه های یک سلبریتی است، به همین سادگی...


مهران دوستی یا (تنها صداست که می ماند، هفته)

یک هفته، هفت چهره

بخشی از یادداشت فرزاد حسنی، دوست و همکار مرحوم مهران دوستی. گرم‌ ترین صدای رادیو ایران بر روی تختش خاموش شد! مهران ترجیح داد چشمش را باز نکند مهران مرگ مغزی شد، مهران رفت! هر کسی را دوست داشتم بهار از من گرفت رفیق! استاد! خداحافظ ...
مهران دوستی، خداحافظ همین حالا


دلواپسان در خیابان یا (چانه زنی از پایین، هفته)

یک هفته، هفت چهره

هرچه به فینال مذاکرات هسته ای نزدیک می شویم، تقابل و جدال میان جناح های دوگانه ی سیاسی پر رنگ تر می شود،جمعه ی گذشته پس از پایان نماز جمعه گروهی از نمازگزاران در تهران و چند شهرستان دیگر در تجمعی نسبت به سیاست های هسته ای دولت روحانی اعتراض کردند. نمازگزاران با در دست داشتن پلاکارد هایی که حاوی جملات اعتراضی به ظریف و تیم مذاکره کننده بود، خواستار قاطعیت بیشتر و ایستادگی بر سر اصول بودند مواضع معترضین بی شباهت به مواضع جبهه ی پایداری نبود ،پایداری ها معترضند زیرا معتقدند با این شکل مذاکرات" استقلال " کشور خدشه دار می شود و همچنین آنها می گویند مذاکرات در توافق کامل با مقام معظم رهبری نیست، در سوی دیگر نزدیکان دولت و موافقین توافق گره ی بسیاری از مشکلات را در کسب "توافق" می دانند و معتقدند تمام مواضع آنها در مذاکرات در هماهنگی کامل با مقام معظم رهبری است ،در این میان آنچه که برای مردم می ماند حس تعلیق و سردرگمی است که از میان منازعات سیاسی نصیب آنها می شود.


سارق سریالی مشهد یا (چقدر شبیه فیلمهای، هفته)

یک هفته، هفت چهره

سارقی که با 120 کیلوگرم وزن موفق شد نزدیک به 160 میلیون تومان از سه بانک بدزدد، بی شباهت به شخصیت اسکیزوفرنیک فیلم ؛طلای سرخ ،جعفر پناهی نیست ،هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روانی ،مصاحبه ای که از سارق سریالی در یکی از نشریات منتشر شده است به خوبی نشان می دهد او هم مثل «حسین» در طلای سرخ انسانی است معمولی؛ صرفا قرار نیست تمام دزدها انسان بد سرشت و پلیدی باشند. گاهی یک شکست اقتصادی و زیر دین دیگران رفتن سرافکندگی می آورد و "نیاز" آغاز خیلی از کژی ها می شود، سارق مشهد نشان از یک وضعیت بد اقتصادیست که این سال ها زیر سیل اخبار رانت ها و سواستفاده ها گهگاهی شنیده می شود و مدتی بعد فراموش می شود ؛ بخشی از حرف هایش را مرور می کنیم؛«من پول قرض گرفته بودم که یک کاری انجام بدهم نشد ،اعتبار نداشتم ،پول هم خرج شد فقط بدهکاری اش ماند.کلا 160 میلیون سرقت کردم می خواستم آنقدر سرقت کنم که همه بدهی هایم را پرداخت کنم ،بدهی داشت مرا بیچاره می کرد »


یحیی گل محمدی یا (آقای مربی، هفته)

یک هفته، هفت چهره

شاید یحیی خیلی زود به نیمکت پرسپولیس رسید و تجربه ی کمی داشت وگرنه آنقدر راحت فینال جام حذفی را مقابل سپاهان از دست نمی داد و اگر آن روز تلخ خداحافظی مهدوی کیا و کریمی پرسپولیس قهرمان شده بود، حالا سرنوشت یحیی و پرسپولیس چیز دیگری بود اما یحیی به نفت رسید و موفق شد از نفت بی نام و نشان تیمی بسازد که حالا منصوریان با میراث یحیی آبرو داری می کند ،امسال هم گل محمدی اگر کمی زودتر تیمش را هماهنگ می کرد، حالا ذوب آهن جای سپاهان قهرمان شده بود ،گل محمدی در لیگ هم نشان داده بود که دست علیمنصور را خوانده و با اقتدار نفت را شکست داد، اما ذوب آهن در فینال جام حذفی دوباره نفت را به آتش کشیدو جام را گرفت ،اگر شالوده ی تیمی ذوب آهن حفظ شود با توجه به آنچه که از یحیی و تیمش مشاهده کردیم سال بعد می توانند در آسیا آبروداری کنند به مانند نفت تیم دوست داشتنی تهران.
  • امیر حسین-م

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی